۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۸۶۲۶۶
آیت الله علوی گرگانی:

مسلمین متحد باشند شکست دشمن قطعی است|مشکل دشمن امت اسلام است؛ شیعه و سنی ندارد

حضرت ‌آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر وحدت عملی امت اسلام در برابر دشمن تصریح کرد که اگر شیعه و سنت متحد باشند شکست دشمن قطعی است.
سلام دیدار نماینده ولی فقیه در  استان کردستان و علما اهل سنت با حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت کردستان با بیان این که خداوند متعال مسؤولیت سنگینی بر عهده علما قرار داده است، گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند که عوام امت اصلاح نمی شوند مگر این که خواص اصلاح شوند.

وی افزود: به فرموده حضرت خواص امت علما و امرا هستند که زمام امور مردم را در دست دارند، امور دین مردم به دست علما است، انسان ها از نظر انسانی تفاوتی ندارند و تنها رعایت تقوا می تواند انسان را در بارگاه الهی ممتاز کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم  با بیان این که بندگان خدا نباید خود را در چند روزه دنیا گم و فراموش کنند، اظهار داشت: انسان همواره باید از خود مراقبت کند و بداند که روزی باید نسبت به عملکرد خود در پیشگاه الهی پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: اگر انسان ها به ویژه مسلمین با یکدیگر باشند هیچ قدرتی نمی تواند آن ها را تکان دهد، امت اسلامی هیچگاه نباید اجازه دهد که توطئه های دشمن برای ایجاد تفرقه بین آن ها عملی شود، دشمنان هیچگاه دلسوز مسلمانان نیستند و تنها در پی این هستند که شیعه و سنی را به جان یکدیگر بیندازند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که اهل سنت برادران شیعیان هستند، ابراز داشت: اگر شیعه و سنی دست به دست هم دهند دشمن نمی تواند هیچ کاری کند، اگر وحدت کلمه داشته باشیم و مانند مشتی در برابر دشمن باشیم سریعتر به اهداف امت اسلامی می رسیم و توطئه های دشمن بی اثر می شود.

وی عنوان کرد: اگر همه با هم بوده و برادر باشیم و بر مشترکات تکیه  کنیم موفق خواهیم بود، چه اشکالی دارد  که با وجود مبناهای مختلف، در برابر دشمنان متحد باشیم، اهل سنت برادران ما هستند و شیعه برادر اهل سنت است و باید در برابر دشمن مشترک اتحاد واقعی داشته باشیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دشمنان با همه امت اسلامی دشمنی دارند و شیعه و سنی نمی شناسند بلکه تنها می خواهند مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند، باید در برابر دشمن ملت واحده شویم و بر دهان دشمن بزنیم.

ارسال نظرات